Egy Vargánya gombaleves rendel...

Úgy tűnik, hogy ez a mai nap nem az enyém lesz... eddig bármibe fogtam, az félresiklott... de nem adom fel, nem olyan fából faragtak! ☺️

Az én drága szerelmem délelőtt az mondta, hogy úgy megenne egy kis levest is, talált is egy olyat, ami kedvére való lenne. Olvasta nekem: "5 perc előkészítés, 15 perc főzés, nem lehet bonyolult szívem!" Én ilyenkor mindig jókat röhögök, aki odaírja ez az 5 percet meg 15 percet, az még nem főzött sosem. Mindegy. Végig olvastam, egyszerűnek tűnt, gyorsnak, mondtam, hogy persze de hozz hozzá fehérrépát, mert az nincs... elment. 

Tényleg nem volt bonyolult. Kevés hozzávaló, egyszerű elkészítés. 
A kihívás nem is a leves elkészítése volt, hanem, hogy közben minden, de tényleg minden összejött. 
Ráadásul egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem, hogy csinálok egy sütit, mert a szomszédban dolgozó fiúk biztosan örülnének neki. Egy egyszerű barackos piskótaszerű süti volt a terv. A múltkori barack lekvár készítéskor kimaradt 1kg őszibarack, amit lefagyasztottam és ebből vettem ki most egy bő maréknyit. 
A leveshez odatettem a felaprított zöldségeket kevés olajon, aztán kimértem a süti hozzávalóit. Levesbe időközben belekerült a gomba is, a fűszerek, aztán a leves alaplé, amit gyorsan vízforralóval és leves kockával összedobtam. Aztán hadd főjön. 😃

És eddig még nagy tragédia nem is történt... 😇

Jöhet a süti... 
Milliószor csináltam már... Kímértem mindent. 
10 dkg vajat és 15 dkg porcukrot összekevertem habverővel, aztán mehet bele a 4 tojás sárgája és 1 vaníliás cukor, majd a kis pohár tejföl. Itt jöttem rá, hogy mint mindig, megint rossz sorrendet választottam (ebbe mindig beleszaladok 😃). Ezért most el kellett mosnom a habverő fejét és felverni a tojások fehérjét a 10 dkg porcukorral. Fordítva ugye nem kellett volna elmosni... Valahol itt siklottak ki a dolgok a kezemből... 😃

Felvertem mindent, összekevertem, aztán bele a tepsibe, tetejére a barackot és irány a sütő! Megfordultam és megláttam a lisztet a pulton... O-ó süti gyorsan ki a sütőből, vissza a keverő tálba, beletettem a 30 dkg lisztet és egy sütőport, aztán másik sütő papír a tepsibe, süti mindenestül bele és irány a sütő! Amint ezzel elkészültem vettem észre, hogy a leves éppen kifut... Fedő le, lángot kicsire vettem. Jöhet a habarás a tejföllel. Kis tálkában összekevertem kevés forró levessel, majd megpróbáltam visszaönteni a tálba... és ekkor megcsúszott a tálka... a habarás fele szerencsére a levesben landolt, a másik fele a földön és a ruhámon... 😄 Itt kezdtem bőszen ismételgetni, hogy nem akadok ki, nem akadok ki... 


Majd végignéztem magamon és elröhögtem magam! 

A konyha borzalmasan nézett ki. Én szintén. 😃 De a süti sült, a leves majdnem kész volt. Gyorsan letöröltem és feltöröltem, indultam átöltözni, amikor sógorom benyitott az ajtón, hogy "Hallom itt a büfé, adsz nekem egy pohár vizet?" Naná, persze! 😁 Visszabattyogtam a konyhába, úgy ahogy voltam tejfölösen és gyűrötten. Adtam neki vizet, aztán átöltöztem. 

A leves elkészült és isteni lett! Közben a süti is megsült és most megyek és leMEOzom azt is! Egy a lényeg! Nem mindig alakulnak a dolgok úgy ahogy szeretnénk, de hogy nagyjából egy kedves barátomat idézzem, igyekezzünk kihozni mindent abból, amink van!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Corinne Michaels – Melanie Harlow: Maradj közel

Leda D'Rasi: Új nemzedék

A. Zavarelli: Reaper – Kaszás