Ella Steel: Sors-Döntő

/2017. Első-, Magánkiadás/
könyvborító

Ez a könyv majdnem három éve pihen a polcomon. Még a legelső kiadással büszkélkedhetek. A legeslegelső magánkiadás egy példányával. Éppen ezért, számomra ez egy különleges darab volt. Egy kezdő író első szárnypróbálgatása. Bár, ez részben előny, másik részben minden bizonnyal hátrány is. 
Maga a Sors-döntő is új kiadással, mi több, bővített, átdolgozott verzióval is megjelent azóta, az öt testvéréről nem is beszélve. ;) 
Én most mégis egy olyan történetet olvastam, amire nyugodtan mondhatom, hogy a kezdet volt Ella Steel számára. És így is fogok bánni vele. A teljes értékelésem ennek fényében íródott. 

A sztori és az ötlet, ami alapján született, közel áll hozzám. Szeretem a zenészeket, a rockot, a dögös pasikat, a belevaló csajokat. A szereplők sokszínűek és szerethetőek voltak. 
És igen, a történeten azért érződött, hogy első. Ez sok mindenben megmutatkozott, de mivel én is így indultam neki az olvasásnak, ezért ez alapján is értékelem. Voltak benne kiforratlan dolgok, néhány hirtelen, vagy kidolgozatlan részlet is, de szeretném hinni, hogy az új kiadásban ezek a dolgok ennél is jobbak lettek, hisz a jelölések és számok szerint száz oldal plusszal gazdagodott a történet. :) 

Én mégsem bánom, hogy ezt vettem meg. Igazából nem is értem, miért lett ez a borító lecserélve, nekem sokkal, de sokkal jobban tetszik, mint az utódja. És bevallom, inkább őket tudom elképzelni, mint a másik könyvön lévő párt. 
Bár kétségtelen, hogy kíváncsi vagyok, mivel és hogyan lett más az új kiadás, de örülök, hogy a polcomon ő kapott helyet. 

Számtalan meglepetéssel találtam magam szembe olvasás közben. Mindjárt a leglényegesebb volt - bár kicsit spoileres, de muszáj valamennyit elárulnom a történetből - az egymásra találás. A dolog egyáltalán nem váratott magára. Tulajdonképpen még azelőtt megtörtént, hogy találkoztak volna. Először nem is értettem, hogy mi történik. Hogy lehet, hogy ezek ketten már az első személyes találkozáskor egymásnak esnek? Mi jut akkor a történet többi részére? Már itt el kellett ismernem, hogy ez a sztori nem lesz átlagos. 

Amikor az ember kezébe veszi ezt a könyvet, azt gondolja, hogy egy picit tipikus szerelmi történetet fog kapni egy rockerrel, egy belevaló csajjal, némi humorral és jó adag szenvedéllyel fűszerezve. És meg is kapja, de nem ám úgy, ahogy számít rá! 
A szerelem kézzel fogható volt. A szenvedély pedig perzselő. Ami fontos, mindentől függetlenül, hogy a felnőtt részek jól voltak megírva. Éreztem, szerettem, lángra lobbantam én is. Mindenképpen sokat ígérő első könyvnek értékelem erről az oldalról.
Maga a történet tele volt szerethető karakterekkel, izgalmas kalandokkal és olyan apró részletekkel, amik érdekessé is tették. Az utazás, a városok, a nevezetességek, mind úgy lettek elém tárva, hogy nemcsak láttam magam előtt, hanem akartam is őket.
Ez a történet nem a két szerelmes egymásra találásáról szólt, hanem arról, hogyan küzdenek meg együtt a rájuk váró számtalan nehézséggel. Bemutatta a bandát, a környezetet, belecsempészett egy kis izgalmat is az író. Szórakoztató és kalandos történet lett. Szerettem. :)

Néha kicsit túlzásba eset a szex-szel, nem kell mindig, minden pillanatban egymásnak esni. Vannak olyan helyzetek, amikor egyszerűen nem illik oda. Tudom én, értem, sőt érzem, mennyire oda vannak egymásért, de maradjon a történet életszerű. 
A vége is talán szerencsésebb lett volna, ha nincs egy kicsit túl tolva. Nekem egy - két lapáttal több volt rádobva, mint, amennyit elbírt, de ez is az első könyves problémák tipikus velejárója. 
Persze szakmailag is van rajta még mit javítani. De, mint mondtam, ez most nem téma. Az első gyereknek a legnehezebb. ;) A kistesók mindig tudnak tanulni az előző tapasztalatokból. Hiszek benne, hogy ez most sem volt másképp. :) Elvégre nem rég jelent meg az író hatodik könyve. 

Figyelembe véve, hogy ez a könyv volt a kezdet, a legelső és mondjuk ki, a legkiforratlanabb, élveztem, jól szórakoztam, és sok ígéretet hordoz magában. Kíváncsivá tett.
Most már tudom, honnan indult, és alig várom, hogy megtudjam, hová érkezett Ella. :) 

Köszönöm a történetet! 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A. Zavarelli: Reaper – Kaszás

Corinne Michaels – Melanie Harlow: Maradj közel

T. M. Frazier: Lawless – Törvényen kívül